12 Haziran 2008 Perşembe

Is gezileri

Arastirmaci olmanin en buyuk avantaji konferans-is gezisi diye baska ulkelere/sehirlere gitmek sanirim.
Mayis ayinda arka arkaya iki konferansa gitmek zorunda kaldim. Ilki Toronto-Kanada'da duzenlenen ISMRM konferansiydi. ISMRM, magnetik rezonans dalinin en onemli uluslararasi konferanslarindan biri. Bu sene yaklasik 5000 katilimci ve yuzlerce sunumun yapildigi dev bir konferans! Bastaki egitim haftasonu dahil olmak uzere 9 gunun benim icin inanilmaz dolu, yorucu, ama cok egitici gectigini soylemeliyim. Ama amacim bilimsel toplantilarin reklamini yapmak degil tabii ki burada :)
Toronto civarinda universiteden iki arkadasim yasiyor: Ozgun ve Erkan. Ikisi de 4-5 sene once yuksek lisans okumak icin Kanada'ya geldiler. Mezun olduktan sonra is bulup kaldilar. Hatta ev bile almislar! Bir aksam Ozgun'un evinde mangal partisi yaptik: Ozgun, Erkan, ikisinin kiz arkadaslari ve ben. Universite gunlerinden bahsederek cok guzel zaman gecirdik. Kizlar biraz Fransiz kaldilar tabii olaylara... :)
Toronto'nun merkezi tam bir buyuk sehir: gokdelenler, trafik... Ozgun'un soyledigine gore sehirden uzaklastikca cok guzellesiyormus etraf. Kanadalilar beyzbol, buz hokeyi ve basketbol hastasi. Avrupaya gore hayat daha ucuz, euro-dolar paritesinden dolayi. Yemekleri baya guzel ve buyuk porsiyonda sunuluyor. Ilginc bir gozlem: Kanada'da servis sektorundeki maaslar cok dusuk. Calisanlarin onemli gecim kaynagi bahsisler bu yuzden. Restoranda bahsis vermek zorunlu gibi bir sey. Bunun olumlu yani, garsonlarin musterilerle cok yakindan ilgilenmeleri.

Kanada gezisi hem is hem de tatil anlaminda cok guzel gecti benim icin. Tek sorunum jetlag'di. Gidiste ve donuste 3 gun surdu alismam. Ama yakinmiyorum, ne de olsa ilk kitalararasi gezimdi bu benim...


Donuste bir gun Zeynep'i gorup, ise ugrayip ISBI konferansi icin Paris'e gittim. ISBI cok daha kucuk bir konferans. Ama biomedical imaging dalindaki unlu insanlarla tanismak icin ideal buyuklukte. Paris'i daha once gordugum icin zamanimi gezmeye degil de networking'e ayirdim bu sefer. Ayrica kabul edilen makalemin sunusunu yaptim: dinleyenler hem cok ilgilendiler hem de calismami cok olumlu buldular.

Paris donusunde "artik, uzun bir sure konferansa gitmeyecegim" diye karar verdim. Temmuzda bir gezi daha var. En azindan o tarihe kadar yerimden kipirdamak yok! :)
Devrim

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Damu pa kmu to?.. Nano ni klase blog man?